Monday 14 December 2015

Apakah Punca Sakit Lutut atau Sakit Sendi?



Jika anda mengalami sakit lutut dan sakit sendi itu tandanya anda mengalami kekurangan collagen. Ia berlaku kerana tulang rawan mula haus dan terhakis dan sebab bahan yang dinamakan collagen dalam tulang rawan dah mulai rosak.


50% daripada tulang rawan terdiri daripada collagen. Collagen inilah yang membantu mengekalkan kepadatan dan kekuatan tulang. Selepas umur 20an, collagen ini mula terhakis dalam tulang rawan yang dipanggil “cartilage”

Badan kita boleh menghasilkan collagen dengan sendiri, bagaimanapun masalah berlaku apabila bilangan collagen yang dihasilkan oleh badan tidak dapat lagi menampung keperluan menggantikan bilangan collagen yang telah rosak.

Apabila Collagen mula rosak,tulang-tulang yang lain turut rosak. Kerosakan di bahagian lutut boleh menyebabkan lutut menjadi bengkak dan tulang pada bahagian lutut juga mula membesar melebihi rangka lutut. Peranan collagen adalah sangat penting dalam tulang rawan.

Penyelesaiannya pada perubatan moden adalah melakukan pembedahan. Bagaimanapun ada kesan sampingan, mesti kena lakukan fisioterapi selama berbulan-bulan.

Apa yang saya boleh syorkan adalah pengambilan Collagen Powder Shaklee. apabila kita sakit sendi Collagen Powder Shaklee ini akan diserap oleh tubuh dan meresap ke bahagian sendi seperti lutut tadi.

Bila ia diserap, secara perlahan-lahan Collagen Powder Shaklee ini akan memperbaiki bahagian – bahagian yang rosak dan menggantikan collagen yang rosak. Bengkak akan dipulihkan dan tulang yang terkeluar daripada rangka lutut tadi akan masuk semula ke dalam rangka.

Collagen bersifat elastic dan sangat kuat. Menurut kajian, dengan penggunaan selama 8 minggu sudah nampak kesannya ada juga yang kurang daripada itu atau seawall 3hari.

Collagen Powder Shaklee bebas tanpa dadah, tidak mengandungi bahan-bahan bahaya dan tiada kesan sampingan.

Buat pengetahuan anda, PROMOSI untuk bulan DECEMBER 2015 ini ialah Collagen Powder Shaklee 

BUY 2 GET 5% OFF atau BUY 6 FREE 1

Jadi apa tunggu lagi, cepat-cepat grab sebelum terlambat. Collagen Powder Shaklee ini bukan hanya untuk sakit sendi tetapi boleh digunakan untuk tujuan kecantikkan.

Bagi yang masih ragu-ragu, disini saya share apa kata mereka yang telah menggunakan Collagen Powder Shaklee.






 Jika anda berminat dengan Produk Shaklee atau ingin Menjadi Ahli Shaklee boleh hubungi saya melalui:

Call/ Whatapp/ PM : 019-6946898

Email : mummyvitamins@gmail.com

Add FB : Azira Aziz

KLIK LIKE Fan Page My Mummy Vitamins

Follow My Instagram : NEILAZIRAH

SHAKLEE ID NO 923970

*Penghantaran percuma keseluruh Negeri Semenanjung Malaysia, termasuk Sabah & Sarawak

COD Area MELAKA sahaja 


No comments:

Post a Comment