Wednesday 21 October 2015

6 Tips dan Cara Kempiskan Perut Seperti Anak Dara


Assalamualaikum.

Semua wanita ingin kan tubuh langsing dan mendapatkan semula berat badan yang ideal selepas bersalin.Namun pastinya tidak semudah yang disangka dan lenih sukar. Perut yang menggeleber dan tiada bentuk badan adalah perkara yang menyeramkan.

Jom kita baca Tips kempiskan perut lepas bersalin:

1. Penyusuan

Penyusuan sangat membantu ibu-ibu untuk langsing semula. Ibu yang menyusukan bayi dapat mempercepatkan pengecutan rahim. Yang paling best, dengan penyusuan dapat membakar sebanyak 200-600 kalori. Oleh itu susukan sekerap mungkin semasa dalam pantang.

2.  Berpantang Secara Tradisional

Walaupun zaman dah berubah, kita masih perlu berpantang secara tradisional. Amalan berpantang tradisional yang kita perlu amalkan sewaktu berpantang adalah bertungku, berbengkung dan bertangas.

Tujuan bertungku adalah untuk membantu mengecutkan rahim dan mengeluarkan darah beku, memecahkan lemak dan mengecutkan rahim.

Berbengkung bertujuan untuk memejalkan semula otot-otot badan, perut dan pinggul. Ia mengempiskan perut semula perut yang menggeleber dan mengetatkan peranakan agar tidak jatuh.Jika bersalin secara czer, dapatkan nasihat doctor bila anda boleh berbengkung. Kebiasaanya selepas 2minggu anda sudah boleh berbengkung.

Bertangas pula lebih kepada menjaga kesihatan dalaman wanita. Ia dapat mempercepatkan penyembuhan rahim dan faraj. Amalan bertangas bukan sahaja untuk wanita bersalin tetapi boleh dilakukan selepas datang haid. Ia dapat membantu memecahkan lemak dan menurunkan berat badan.

3. Pemakanan

Amalakan makan yang sihat rendah lemak dan tinggi serat. Kurangkan pengambilan karbohidrat, lemak dan minyak. Lebihkan pengambilan protein, makan makanan yang jenis rebus-rebus dan panggang sahaja. Tingkatkan makanan yang dapat mempercepatkan proses pembakaran lemak apabila perut masih berasa lapar seperti oat, kekacang, bayam dan pengambilan ESP Shaklee

4. Sarapan

Dan yang paling penting jangan tinggalkan sarapan kerana mengikut kajian, individu yang tidak mengambil sarapan cenderung untuk makan lebih banyak pada hidangan seterusnya.

5. Pengambilan air masak

Minum air kosong 3-4 litter sehari untuk membantu proses perlangsingan berjalan dengan lebih cepat. Bagi ibu menyusukan bayi pengambilan air masak yang banyak sangat penting untuk menghasilkan susu. Selepas selesai menyusukan bayi minum air masak sebanyak mungkin mengikut keperluan ibu.

6. Supplements

Anda boleh mengambil supplements yang selamat untuk mempercepatkan lagi proses menurunkan berat badan. Tetapi akan menjadi sia-sia jika anda tidak mengamalkan cara pemakanan yang betul.

Badan kita perlukan detox sekali sekala untuk mengeluarkan toksin yang terkumpul di dalam badan. Selepas detox, kita akan rasa badan lebih ringan

Set Slimming Shaklee adalah paling selamat dan berkesan untuk semua ibu yang inginkan perut yang kempis seperti anak dara.

Jom Lihat Testimoni ni 




Alhamdulillah..Susu meriah berat badan pun kurang. Bagi yang ingin menyusukan bayi Set Slimming Shaklee ni selamat untuk bayi yang menyusu.

Set Slimming Shaklee terdiri daripada

ESP –  memberikan tenaga, sumber protein untuk membina otot

Alfalfa – Detox

Omega Guard – Membakar lemak

Set Slimming Shaklee ini berharga RM360.14.Sangat berpatutan! Tetapi jika anda menjadi ahli hanya dengan RM80 seumur hidup anda layak untuk mendapat discount 20%.

Bukan itu sahaja anda pendapat pelbagai bonus dan benefit jika anda menjadi ahli Shaklee.

Untuk bulan October 2015 ni jika beli 2 botol Omega Guard anda layak mendapat 5% discount. Wahh hebatkan!!! So tunggu apa lagi..cepat hubungi saya!!

Anda tidak perlu beribu-ribu ringgit untuk dapatkan perut kempis seperti anak dara. Hanya dengan Set Slimming Shaklee ditambah dengan disiplin makan anda dan mengikuti cara pengambilan supplement, perut anda akan kembali kempis macam anak dara.


Usah ragu-ragu dan tunggu sehingga lemak makin terkumpul di bahagian perut anda. Jangan malu dan segan hubungi saya sekarang juga kalau anda ingin kan perut yang kempis seperti anak dara.


Jika anda ada sebarang pertanyaan boleh hubungi saya melalui:

Call/ Whatapp/ PM : 019-6946898

Email : mummyvitamins@gmail.com

Add FB : Azira Aziz

KLIK LIKE Fan Page My Mummy Vitamins

Visit My IG ( Instagram) : NEILAZIRAH

Konsultasi hanya untuk pelanggan saya sahaja


Shaklee ID No. 923970







No comments:

Post a Comment