Wednesday 21 October 2015

Letih, Tertekan, Emosi, Migrain Cara Mengatasinya



Adakah anda berasa sering LETIH, TERTEKAN, EMOSI atau terpaksa menggunakan pil penahan sakit kerana SAKIT KEPALA/MIGRAIN.

Jika 'YA' jom baca disini. Saya juga kadang-kadang pernah melalui detik perasaan itu. Secara realitinya setiap orang terutama kaum ibu pasti pernah merasainya perasaan seperti itu.

Ia adalah perkara biasa jika anda pernah merasai LETIH, TERTEKAN, EMOSI kadang-kadang sehingga menyebabkan SAKIT KEPALA/MIGRAIN

Saya telah menjumpai sesuatu yang membantu saya dan bukan sahaja saya seorang tetapi berjuta orang wanita seluruh dunia ini telah mencubanya.






Salah satu supplement yang menjadi kegemaran saya iaitu B-Complex. Saya menggelarkan B-Complex ini "Vitamin Gembira" atau "HAPPY" Vitamins,
sebabnya saya akan serta merta berasa gembira selepas mengambil B-Complex.

Ini adalah satu penghargaan besar buat saya kerana saya seorang yang sangat sibuk dengan menguruskan anak-anak, hal rumah dan bisnes online saya.

Jadi apabila saya mengambil B Complex saya akan berasa lebih baik daripada biasa. Saya berasa lebih cergas & bertenaga, tenang dan lebih gembira tidak terlalu tertekan dan tidak mudah letih.

Berikut adalah mengapa ia dikatakan "Vitamin Gembira"


Melawan tekanan - Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

Baik untuk mata - Mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, perkasakan memori dan daya pemerhatian / fokus

Mencegah Anemis - Membantu pembentukkan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsang sirkulasi darah dalam tubuh, merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat atau laut.

Meredakan segugut - Baik untuk masalah segugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

Bagaimana memilih B Complex yang baik?

1. Mengandugi kesemua 8 Vitamin - B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biodin sebagaimana dinyatakan dalam RDA (kesemuanya diambil pada masa yang sama)

2. Harus mengandungi 100% RDA untuk asid folik dan biotin.

3. Pastikan jurang peratusan nilai harian B1, B2, B3 dan  B12 tidak terlalu besar

4. Elakkan pengambilan B Complex yang menawarkan rumusan larut air (sustain release)

Vitamin B Complex yang terbaik tentunya Vitamin B Complex Shaklee.Sebab apa saya katakan ianya terbaik? 

  • Para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama.
  • Asid folik semula jadi tidak mudah untuk diserap oleh tubuh, dan hampir 99% asid folik di pasaran bersifat sintetik.
  • Mengandungi 8 kompenan penting vitamin B, termasuklah 100% biotin dan asid folik. Kesemuanya perlu ada untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.Kelebihan atau kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan Vitamin B dalam tubuh.
  • Vitamin B adalah larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan.
Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita mengambil Vitamin B- Complex setiap hari.Jom ubah hidup anda, jangan biarkan LETIH, TERTEKAN, EMOSI
dan SAKIT KEPALA/MIGRAIN menguasai diri anda.

Jika anda sayangkan keluarga dan anak-anak cubalah B-Complex ini. Saya dah cuba anda bila lagi?Jangan tunggu lagi dapatkan segera!!

Kenapa anda perlu memilih Shaklee B-Complex?

Shaklee B-Complex mempunyai 120tablets, mempunyai 8 vitamins lengkap berbanding B-Complex yang berada di pasaran hanya mempuyai 7 Vitamin B sahaja.

Harga B-Complex Shaklee ini hanya RM57 sahaja dan boleh bertahan sehingga 4 bulan.Tetapi jika anda menjadi ahli, anda boleh dapatkan discount 20% dari harga tersebut.

Yuran Ahli hanya RM80 seumur hidup. Jika menjadi ahli anda akan mendapat harga ahli apabila membuat pembelian ke seumua produk, dapat mengumpul point, dan melayakkan anda mendapat bonus tertentu, dapat pelbagai tawaran menarik setiap bulan.

Nak buka perniagaan pun boleh dengan keahlian yang anda ada, mana tahu dapat untung atau nak makan sendiri, nak share dengan adik beradik dan saudara mara pun boleh.



Berminat? Jangan segan-segan tau boleh hubungi saya melalui:

Call/ Whatapp/ PM : 019-6946898

Email : mummyvitamins@gmail.com

Add FB : Azira Aziz

KLIK LIKE Fan Page My Mummy Vitamins

Konsultasi hanya untuk pelanggan saya sahaja


Shaklee ID No.923970






No comments:

Post a Comment