Thursday 29 October 2015

Dunia Surirumah




Dunia tidak berkembang kalau duduk di rumah menjadi surirumah sahaja. Tetapi jika surirumah adalah seorang yang rajin membaca dan bahan bacaan adalah berbentuk minda serta bukan hanya gossip semata-mata.

Saya percaya zaman sekarang semua rumah sudah ada internet, setiap orang sudah ada Facebook dan jika rajin akan menulis blog. Ini sahaja caranya untuk berhubung dengan dunia luar.

Saya sendiri tidak bekerja kerana mahu menjaga anak-anak saya sendiri. Saya mahukan banyak masa bersama dengan mereka dan menjaga mereka sendiri.

Namun saya juga ada tanggungjawab pada mak saya, mak dah besarkan saya dan hantar saya bersekolah. Memang mak tidak pernah minta duit pada saya, tetapi sebagai anak nak juga berikan mak sedikit duit kan.

Sebab itu saya muka belajar menulis blog. Saya kongsikan dunia Shaklee kepadamorang luar.Itu sahaja cara mudah saya berhubung tanpa perlu selalu keluar rumah. Ditambah suami saya kerja dan saya perlu jaga anak2 di rumah.

Hakikatnya saya pernah jadi surirumah terhormat. Tanpa gaji dan mengharapkan elaun suami. Bila suami dapat bonus boleh tumpang sekaki...tapi jauh di sudut hati tertanya...

Sampai bila nak mengharapkan duit suami? Bila saya nak dapat duit dengan hasil titik peluh sendiri? Umur semakin meningkat tetapi tiada kejayaan yang saya dapat pada diri saya sendiri. Selain dari menjadi surirumah,menjaga anak-anak dan mempunyai keluarga..

Tiada nilai lain dalam hidup saya yang dapat saya banggakan. Hanya surirumah. Teringin nak jadi macam wanita lain yang ada kerjaya. Yang ada income sendiri.

Tetapi bila difikirkan kalau keluar bekerja bagaimana dengana anak-anak? Tidak berbaloi bekerja separuh daripada gaji membayar duit untuk taska anak-anak. Itu baru taska belum duit minyak dan duit belanja harian.

Hanya surirumah sahaja, tapi niat di hati teringin membeli barang impian dan mimpi makan angin dengan duit usaha sendiri.

Bagi saya seorang surirumah yang ada dumber pendapatan 3-4 angka pun dah maju! Sekurang kurangnya dapat memberikan sedikit pada mak. Memang bukan kewajiapan anak perempuan tetapi dalam hati pasti ada belas kasihan nak balas jasa mak pada kita dulu kan?

Jadi dari situ saya memang berniat nak bantu ramai surirumah, dalam mereka amalkan Vitamin Shaklee untuk seisi keluarga sihat , secara tidak langsung mereka usaha dapatkan makan Vitamin percuma. Seterusnya perlahan2 membina pendapatan daripada Shaklee untuk bantu ringankan beban keluarga.

Saya yakin para suami juga seronok bila isteri mereka boleh buat multitasking...buat kerja rumah dan waktu yang sama mereka boleh dapat beberapa ringgit bonus dari aktiviti yang mereka buat secara serius dari rumah.

Memang ramai yang berjaya dengan Shaklee permulaan income hanya RM puluhan dan seterusnya jadi ratus dan cecah ribu.

Walaupun tambahan hanya RM dua hingga tiga ratus ...ish banyak boleh bantu ringankan beban keluarga.

Kena tahu cara....


So jika anda adalah suami dan inginkan isteri anda lakukan something dirumah secara tidak langsung membantu ekonomi keluarga...apa kata cuba produk Shaklee dahulu dan kemudian buat keputusan bagaimana ia boleh bantu ekonomi keluarga.


Sharing anakuwiraku





Jika anda berminat boleh hubungi saya melalui:

Call/ Whatapp/ PM : 019-6946898

Email : mummyvitamins@gmail.com

Add FB : Azira Aziz

KLIK LIKE Fan Page My Mummy Vitamins

Follow My Instagram : NEILAZIRAH

SHAKLEE ID NO 923970


Penghantaran keseluruh Negeri Semenanjung Malaysia, termasuk Sabah & Sarawak


No comments:

Post a Comment