Wednesday 11 November 2015

Penyakit Stroke Boleh Dicegah Dengan Mengambil Vitamin C


Penyakit stroke sering kali terjadi akibat kadar darah tinggi meningkat, serta peredaran darah ke otak terbantut, sehingga penderita darah tinggi sangat berisiko terhadap penyakit ini. 

Namun tahukah anda? Ternyata penyakit stroke boleh dicegah dengan mengambil Vitamin C

Vitamin C bukan hanya berfungsi untuk membantu meningkatkan sistem ketahanan tubuh, melainkan Vitamin C ini juga memiliki manfaat dan berguna untuk mencegah terjadinya penyakit stroke. 

Seperti yang telah dilaporkan oleh American Journal Of Clinical Nutrition And Stroke bahwa para peneliti menemukan Kandungan vitamin-C mampu membantu pencegahan penyakit stroke.

Disini, adalah sumber Vitamin-C boleh anda peroleh dengan mengamalkan buah-buahan yang memiliki kadar Vitamin-C yang baik, diantaranya adalah :

1. Buah Oren


Buah oren merupakan sumber Vitamin-C terbanyak. Sehingga anda boleh memanfaatkanya guna mencegah terjadinya penyakit stroke.

2. Buah Betik 


Satu buah betik dengan berat 157 gram memiliki 95,6 miligram Vitamin-C.

3.  Buah Paprika merah

Untuk Satu cangkir isi dari paprika merah yang telah diiris mengandung 190,3 miligram vitamin C. Sedangkan pada paprika hijau memiliki 119,8 miligram.

4. Stawberi

Keluarga dari buah berry yang satu ini tidak hanya kaya dengan antioksidan, melainkan juga kaya akan Vitamin C tinggi. Satu hidangan buah strawberi dengan berat 147 gram memiliki kandungan Vitamin-C sekitar 86,5 miligram.

5. Buah Kiwi

Buah ini kaya akan serat dan Vitamin C, ciri-ciri kulit berwarna hijau-kecokelatan dan bahagian isi buah berwarna hijau terang atau keemasan. Dalam satu buah kiwi memiliki kandungan Vitamin C sebanyak 137,2 miligram.

6. Jambu Biji


 


Buah jambu biji boleh dijadikan jus jika ingin mendapatkan nutrisi Vitamin C di dalamnya. Selain itu, buah ini juga memiliki Vitamin-C yang cukup baik.

Maka pengambilan Vitamin C tidak boleh dipandang ringan. Vitamin C bukan sahaja untuk kecantikkan tetapi ia adalah untuk kesihatan menyeluruh.

Ya tidak dinafikan ramai yang mengambil Vitamin C hanya untuk kelihatan muda, kulit lebih licin, gebu dan untuk mengelak selsema atau bersin dipagi hari.

Tidak salah dari segi untuk kecantikkan, malah mereka yang mengambil Vitamin C ini secara tidak langsung telah membantu salur darah mereka sentiasa elastik bagi mengurangi risiko penyakit stroke.

Untuk itu saya sarankan anda mengambil supplements Vitamin C Shaklee, bagi anda yang sibuk dengan kerjaya tentunya tidak dapat memenuhi Vitamin C dalam makanan harian anda.

Setiap tablet Vitamin C Shaklee mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah oren termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 Vitamin C buah tersebut kedalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan Vitamin C di dalam 2 tablet Vitamin Shaklee (di dalam jurang masa 5 jam ) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24jam.

Sebab itu Vitamin C Shaklee menjadi pilihan ramai kerana pembebasan berterusan secara semulajadi yang telah direka oleh Shaklee..

Jika difikirkan mampukah kita telan sebanyak 7.5 biji buah oren sehari? Dengan harga kos nya lagi. Lebih baik kita ambil sahaja Vitamin C Shaklee kerana ia sangat JIMAT.. 

Sebotol Vitamin C mengandungi 180 tablets dan sebotol bertahan sehingga 3bulan.. Jika menjadi ahli untuk seumur hidup. Harga sebotol ialah RM78.44 setiap tablet berharga RM0.43sen. Jika diikutkan ia sangat jimat berbanding dengan Vitamin C yang ada di pasaran sekarang.

Buat pengetahuan semua bulan NOVEMBER 2015 ialah OFFER untuk Vitamin C jadi ia sangatlah SUPER JIMAT kan? Apa tunggu lagi, jangan tunggu sehingga OFFER tamat, rugi tak cuba tau...



Bagi yang berminat atau ingin mencuba sebotol sahaja boleh direct whatapp saya untuk fassst response..Harga SPECIAL menanti anda.. pastinya best service dan konsultasi percuma bagi pelanggan saya sahaja..

Sebelum tu lihat sendiri testimoni pengguna Vitamin C Shaklee...

Testimoni 1 :


Testimoni 2 :


Testimoni 3 :


Jika anda berminat dengan Produk Shaklee atau ingin Menjadi Ahli Shaklee boleh hubungi saya melalui:

Call/ Whatapp/ PM : 019-6946898

Email : mummyvitamins@gmail.com

Add FB : Azira Aziz

KLIK LIKE Fan Page My Mummy Vitamins

Follow My Instagram : NEILAZIRAH

SHAKLEE ID NO 923970

*Penghantaran keseluruh Negeri Semenanjung Malaysia, termasuk Sabah & Sarawak

COD Area MELAKA sahaja 






No comments:

Post a Comment