Wednesday 9 December 2015

Cara Merawat Keputihan



Keputihan ini dialami pada wanita serta ada juga menjadi penyebab keputihan, dan penyebabnya adalah kerana kuman atau bacteria. Ada juga keputihan yang bersifat tidak normal yang menimbulkan kegatalan pada bahagian vagina.

Cara mengatasi keputihan pada wanita ialah dengan menggunakan ubat keputihan yang dibeli dia farmasi atau doctor, tetapi tahukah anda kemungkinan besar ubat ini memiliki effect sampingan dalam pemakainnya.

Apakah keputihan?

Keputihan adalah rembesan yang berlaku mungkin seperti warna putih yang cair ataupun kekuningan sedikit. Ia juga boleh terjadi seperti tompok putih.
Perubahan warna ataupun keadaan keputihan disebabkan kitaran haid, tekanan emosi, status pemkanan, kehamilan, penggunaan ubat.

Antara petua merawat keputihan adalah:
  • Dengan menggunakan yogurt iaitu sapukan pada vagina. Yougurt mampu untuk bunuh kuman ataupun kulat yang ada pada vagina.
  • Biji halba yang ditumis dan digunakan dalam masakkan mempunyai khasiat merawat keputihan iaitu dengan merebus dan minum air rebusan halba tersebut.
  • Dengan menempek bawang putih pada waktu masuk tidur dan dibuang pada keesokkan pagi.
  • Paling penting adalah dengan memastikan anda kerap menukarkan seluar dalam dan vagina sentiasa kering.

Bagaimana merawat keputihan secara moden, senang dan yang penting dari bahan semulajadi?

Garlic Shaklee

Garlic Shaklee adalah bawang putih. Bawang putih sangat berkesan untuk merawat jangkitan kulat. Dengan diformulasikan dengan pelbagai vitamin termasuk vitamin E bertujuan meningkatkan tahap keaktifan sebatian garlic dan keberkesan dalam tubuh badan.
Alfalfa Shaklee

Bertindak mengandungi klorofil tumbuhan yang tinggi dan berasaskan herba memang sangat sesuai untuk merawat masalah keputihan. Alfalfa jugak bersifat asid sesuai untuk menangani masalah jangkitan kulat.


Jom lihat apa kata mereka 







Jika anda berminat dengan Produk Shaklee atau ingin Menjadi Ahli Shaklee boleh hubungi saya melalui:

Call/ Whatapp/ PM : 019-6946898

Email : mummyvitamins@gmail.com

Add FB : Azira Aziz

KLIK LIKE Fan Page My Mummy Vitamins

Follow My Instagram : NEILAZIRAH

SHAKLEE ID NO 923970

*Penghantaran percuma keseluruh Negeri Semenanjung Malaysia, termasuk Sabah & Sarawak

COD Area MELAKA sahaja 


No comments:

Post a Comment