Tuesday 3 November 2015

Anda Seorang Pemalu? Tetapi Mahu Menjalankan Perniagaan Sendiri?


Adakah anda mempunyai ciri-ciri,mahu berniaga tetapi seorang yang pemalu dan pendiam, kalau bercakap dengan orang pun yang perlu sahaja atau memang teringin hendak berniaga tetapi tidak pandai nak berjumpa-jumpa orang dan promote depan orang untk barangan yang anda jual.

Saya ni kalau hendak kata pemalu tak sangat cuma macam berat mulut hendak bercakap lagi-lagi pasal business.


Sebelum saya buat shaklee saya dah buat 2-3 bisnes trading yg lain dan Alhamdulillah memang menjadi dan untung pun lumayan dan caranya saya cuma buat Online sahaja melalui Facebook.

Promosi melalui 'medium online' adalah salah satu medium yg terbaik bagi mereka yang pemalu dan susah hendak bercakap dan nanti bila orang tanya pun kita boleh jawab tanpa bersua muka pun kan.









Bisnes Shaklee juga sangat mudah kerana apabila anda sudah mendaftar sebagai ahli, anda akan mendapat website sendiri, di dalam website membolehkan anda order barang sendri atau terus dihantar kepada customer. 

Cara hendak consult kepada customer kami akan ajar bagaimana caranya apabila anda sudah menjadi ahli nanti.



Bagi yang pemalu dan berat mulut ni biasanya akan menjalinkan hubungan dalam alam maya (online). 

Dalam alam maya ni biasanya kita lebih senang berkomunikasi dan rasa lebih rapat dan hanya perlu sahaja saya hantar barang secara COD atau pelanggan datang ke rumah untuk mengambil produk.

Tetapi disebabkan saya sudah berkomunikasi dengan SMS atau WHATAPPS sebelum tu tidak menjadi  masalah hendak 'communicate' secara berdepan selepas itu.


Seperti yang kita semua sedia maklum 9/10 rezeki adalah datangnya 
daripada 

perniagaan. Disebabkan itu Rasululullah s.a.w sendiri turut menjalankan perniagaan 

sebagai sumber rezeki Jadi berniaga merupakan satu jenis pekerjaan yang sangat baik 

dan sangat digalakkan dan sekarang anda boleh memilih unttk berniaga secara online 

tanpa perlu bersua muka dan menjimatkan tanpa sewa kedai.



Jika anda berminat menyertai ahli SHAKLEE atau ingin merasai sendiri produk SHAKLEE atau ingin menjana income melalui saya jangan segan-segan untuk hubungi saya, Insyallah saya akan bantu anda 

Call/ Whatapp/ PM : 019-6946898

Email : mummyvitamins@gmail.com

Add FB : Azira Aziz

KLIK LIKE Fan Page My Mummy Vitamins

Follow My Instagram : NEILAZIRAH

SHAKLEE ID NO 923970


*Penghantaran keseluruh Negeri Semenanjung Malaysia, termasuk Sabah & Sarawak


No comments:

Post a Comment