Tuesday 3 November 2015

Elakkan 3 C Dalam Hidup Jika Mahu Berjaya

Antara perkara yang kita boleh amalkan untuk berjaya dalam kerjaya kita, dan boleh diamalkan dalam kehidupan seharian kita.

Elakkan 3 C 

C yang pertama ialah Complain.





Mereka yang banyak complain sebenarnya adalah mereka yang suka merungut dan secara tak langsung menjadikan kita hamba ALLAH yang tidak reti bersyukur.

Kita dinasihatkan memberi cadangan dalam mencapai penyelesaian untuk cabaran yang akan datang. Mahu berjaya dalam bisnes kurangkan sikap complain.

Jika kita berusaha, berdoa dan terus itiqamah. ALLAH tahu THE BEST TIME untuk makbulkan doa kita. Jika ALLAH tidak memberik apa yang kita mahukan pasti ALLAH berikan apa yang kita perlu.

Kurangkan complain tetapi ikuti nasihat orang yang telah berjaya. Insyallah kita juga akan berjaya seperti mereka.



C yang kedua ialah Compare




Jika kita sibuk hendak membanding-bandingkan apa yang kita dapat dengan orang lain, sudahnya kita tiada masa untuk berusaha memajukan diri sendiri.

Sebab adakala kita lihat rumput rumah orang lebih hijau dari rumput rumah sendiri namun tanpa kita sedar rumput orang itu ialah rumput palsu.

Jika ada orang yang berjaya lebih cepat dari kita, jangan bandingkan dengan kita. Hakikatnya kehidupan dia dan kehidupan kita pasti berbeza. Paling penting ; 

Tidak penting dimana kita bermula tetapi yang penting dimana kita berakhir.

Jadi kita kena sentiasa bersyukur dengan rezeki yang kita perolehi disamping terus usaha untuk menambah nilai dalam kehidupan kita.

C yang ketiga ialah Compromise



Di sini bermaksud jangan benarkan alasan menghalang impian kita. Nak berjaya kena cari peluang bukan cari alasan. Jika ada kelas upline atau syarikat usahakan, pastikan anda cuba hadir. 

Ramai orang berikan alasan sibuk atau tiada masa padahal semuanya boleh diatur. Bila mahu semua boleh jadi kenyataan. Jangan jadikan alasan ada anak kecil tak boleh berjaya kerana hakikatnya anak itu datangnya dengan rezeki dan tuah mereka tersendiri.

Kalau usaha secara istiqamah insyaALLAH lambat laun ada hasilnya.

Pokok perlukan masa untuk berbuah, begitu juga bayi dalam kandungan perlukan masa untuk membesar....samalah dengan bisnes. Ia perlu masa. Paling utama usahakan secara berterusan dan istiqamah.

Bukan tak boleh nak buka bisnes lain jika ada modal namun sangat bagus jika mahirkan diri dalam bisnes yang kita ceburi sehingga menjadi seorang profesional.

So jika anda baru dalam dunia bisnes...perbanyakkan membaca dan pengalaman berikteraksi dan berkomunikasi dengan prospek sangat membantu kita matang dalam bidang yang diceburi. 

Jangan lupa dekati ALLAH kerana rezeki itu tetap datang dari ALLAH

Hakikatnya Blog, Fb,Ig atau apa juga medium internet ia hanya menjadi medan penghubung sesama makhluk namun rezeki itu tetap datang dari ALLAH juga.

Sumber anakuwiraku

Jika anda ingin menjadi ahli Shaklee atau ingin menjana income dari rumah atau ingin membeli produk Shaklee boleh hubungi saya melalui 

Call/ Whatapp/ PM : 019-6946898

Email : mummyvitamins@gmail.com

Add FB : Azira Aziz

KLIK LIKE Fan Page My Mummy Vitamins

Follow My Instagram : NEILAZIRAH

SHAKLEE ID NO 923970


*Penghantaran keseluruh Negeri Semenanjung Malaysia, termasuk Sabah & Sarawak



No comments:

Post a Comment