Friday 23 October 2015

Buang Lemak Dengan Minyak Ikan


Lemak antara musuh utama dalam menjayakan misi menurunkan berat badan dan sering menjadi punca pencetus pelbagai penyakit yang lain.
Bagaimanapun adakah semua jenis lemak itu "hajat" dan memudaratkan?

Beberapa kajian yang dijalankan mendapati terdapat beberapa fakta lemak yang mungkin membuatkan kita melihat lemak dari sudut pandang yang berbeza.

  • Lemak sangat padat dengan kalori
  • tidak semua lemak "jahat" pada tubuh anda atau membuat organ tubuh kita berfungsi dengan baik
  • Bagaimana lemak keluar daripada tubuh kita?  Ketika berolahraga lemak akan menjadi panas, kemudian berubah menjadi air atau karbon dioksida yang dari tubuh kita. Itulah sebabnya aktiviti berolahraga sangat digalakkan andai ingin membakar lemak.
  • Tahukah anda bahawa otot dalam tubuh anda membakar lemak saat anda bersenam?
  • Ada beberapa jenis makanan yang dapat membakar lemak lebih banyak berbanding yang lain tinggi protien seperti ikan dan sayur-sayuran hijau.

"Fish oil supplements may help overweight people and people with high blood pressure to lose weight, according to the National Institutes of Health. Omega-3 fatty acids or polyunsaturated fatty acids, are found in fish oil. They are considered essential to your diet because your body can’t make them."


Bagaimana Lemak Omega-3 boleh membakar lemak?

1. Asid Lemak omega-3 membantu anda membakar lemak dengan membantu badan anda bertindak balas dengan lebih baik terhadap hormon yang dipanggil Leptin (Leptin adalah perkataan Yunani bagi nipis)

2. Leptin memberitahu badan anda (otak anda) untuk mengurangkan selera makan anda supaya anda boleh mengekalkan atau mengurangkan berat badan

3. Leptin meningkatkan metabolisme anda dengan meningkatkan pengeluaran tiroid anda (tiroid anda mengawal metabolisme anda)

4. Leptin juga menyebabkan badan anda untuk membakar lemak untuk tenaga

5. Jika badan anda tidak bertindak balas dengan baik terhadap Leptin maka sebaliknya berlaku: Anda akan lapar, dan anda akan menyimpan lebih banyak lemak --> Anda boleh mengambil Omega-3 lemak untuk membantu badan anda bertindak balas lebih baik untuk Leptin jadi anda boleh meningkatkan metabolisme membakar lemak anda

3 cara lemak Omega-3 membantu anda mengurangkan berat badan

1. Lemak omega-3 membantu anda mengawal kelaparan anda dengan menstabilkan paras gula darah anda

2. Satu kajian Australia menunjukkan bahawa apabila orang yang mengikuti program senaman mengambil omega-3, menunjukkan pembakaran lemak yang lebih tinggi berbanding dengan orang yang bersenam tanpa pengambilan omega 3

3. Kajian yang dilakukan di Jepun & Czech republik mencadangkan bahawa Omega-3 lemak menghalang pembentukan lemak badan hodoh dan kajian ini juga menyatakan bahawa Omega-3 lemak menggalakkan pembakaran lebih lemak 

Kesimpulannya, Omega membantu anda mengurangkan selera makan di samping membakar lemak dengan lebih cepat.

Jadi saya sarankan anda mencuba Omega Guard Shaklee iaitu terkenal dengan minyak ikan terbaik di dunia.




Jika anda pernah mencuba lecithin sebelum ini dan merasa kesannya agak lambat, anda patut cuba Omega pula. Jika ditanya pada harga, Omega lebih mahal berbanding lecithin namun kesannya juga jauh lebih baik. Apapun, Tanya diri sendiri dan juka budget anda.

Set Slimming Omega terdiri daripada :

Omega - Membantu memecahkan lemak

Herbalax / Alfalfa - Bertindak sebagai detoks mencuci usus dan membuang toksin sesuai untuk mereka yang sembelit

ESP - Membantu memberi rasa kenyang, dan bertindak sebagai milk booster untuk ibu menyusu

Untuk makluman semua, set ini selamat dan sesuai untuk ibu menyusu, dan kandungan minyak ikan dalam Omega sangat baik untuk perkembangan IQ anak. Pada saya set ini memang EXTREMLY SUPERB kerana
  • Ibu dapat mengurangkan berat badan
  • Baby pula dapat khasiat DHA yang bagus untuk perkembangan otak
  • Manakala ESP pula membantu menghasilkan susu ibu dengan lebih cepat


*Memang Set lengkap untuk slimming, penyusuan dan juga perkembangan otak bayi.

Jika rimas dengan berat badan sekarang,cubalah Set Slimming Omega. Pastinya anda lebih cantik dan langsing.

Mari kita lihat pegguna yang berjaya mengamalkan Set Slimming Omega ni






Pengguna ni hanya mengambil Omega Guard Shaklee sahaja serta mengawal pemakanan, dan melakukan senaman berjaya menurunkan Alhamdulillah!




Alhamdulillah susu badan makin bertambah dengan ESP.


Jika anda ada sebarang pertanyaan tentang Set Slimming Omega ini jangan ragu-ragi atau segan untuk hubungi saya. Anda boleh menghubungi saya melalui 

Call/ Whatapp/ PM : 019-6946898

Email : mummyvitamins@gmail.com

Add FB : Azira Aziz

KLIK LIKE Fan Page My Mummy Vitamins

Follow Instagram : NEILAZIRAH


Konsultasi hanya untuk pelanggan saya sahaja


No comments:

Post a Comment